Friday 24 February 2012

TENGKU FAKRY DIBERIKAN UBAT TIDOR OLEH BETINA JALANG



Tengku Temenggong Tengku Fakry boleh dikatakan merupakan seorang anak Raja yang soleh dan penyayang kepada kedua ibu bapanya Tuanku Ismail Petra dan Raja Perempuan. Dalam kemelut Istana Tengku Fakry bertindak menjaga serba serbi keperluan kedua orang tuanya. Anak yang Soleh dan amat bertanggungjawap.

Tetapi kini cerita kurang enak didengar apabila ramai kenalan yang rapat kepada Tengku fakry memberitahu bahawa Tengku Fakry sudah banyak mengabaikan tanggungjawapnya dalam menjaga kedua orang tuanya. Jika dulu seminggu sekali Tuanku Fakry pulang ke Istana namun kini sebulan sekali pun belum tentu Tengku Fakry akan pulang menjenguk Ibu Bapa nya.Semua ini berpunca kerana Betina yang sentiasa melekat bersama Tengku Fakry.

Risik risik dari sumber terdekat menyampaikan kepada kak yang si Betina Wani ini sudah semakin melampau mengawal Tengku Fakry sehinggakan ada kenalan rapat yang menceritakan bagaimana Betina Sundal itu meletakkan ubat Tido kedalam minuman Tengku Fakry menjadikan Tengku Fakry sentiasa lentok dalam dampingan si Betina Sundal bernama Wani.

Pernah sekali Raja Perempuan berdukacita apabila Tengku Fakry tidak pulang sekitar 3 bulan ke Istana kerana dihalang oleh Wani Jalang. Si Betina dilihat menghasut Tengku Fakry untuk tidak pulang ke Istana sebaliknya melancong ke Singapura dan Phuket pada setiap bulan sambil menghabiskan ratusan ribu untuk belanja kemewahan Wani jalang.

Benarlah kata orang tua tua, wanita yang baik pastinya tidak menghalang hubungan kasih sayang ibu ayah dan anak. Tetapi wanita Jalang pastinya akan menghancurkan anak itu sehingga melupakan apa yang sewajarnya dilakukan oleh seorang anak yang soleh.


Tengku Fakry mesti diselamatkan dari Manohara 2. Tengku Fakry perlu dibantu dalam meninggalkan betina yang dikenali dengan aktiviti Jalangnya sekitar Kuala Lumpur, Singapura. Tengku Fakry mesti dipulihkan dari terus diberikan ubat tidor oleh si Betina.

No comments:

Post a Comment